ورق هایمپک – H.I.P.S
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

پلاستيک H.I.P.S چيست؟

پلی استایرن High Impact Polystyrene sheets یک محصول پلیمری مصنوعی است که به صورت فوم یا جامد تولید می شود. این یکی از رایج ترین پلاستیک ها در جهان است. پلی استایرن قالبی یا ورقه ای برای بسته بندی، بطری، سینی، ظروف، تیغ یکبار مصرف و بسیاری از اشیاء دیگر استفاده می شود. پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS) را می توان در بسیاری از برنامه های چاپی استفاده کرد، از جمله علائم تبلیغاتی، مواد نمایشی، چوب ها و برچسب های باغ، پوسترها، و بسته بندی های خرده فروشی، و همچنین تصاویر عدسی یا متحرک سه بعدی (تصاویری که توهمی از عمق یا حرکت ایجاد می کنند. ).

HIPS به طور خاص برای استفاده در برنامه های کاربردی هنرهای گرافیکی فرموله شده است. این ماده اقتصادی، دوام، تطبیق پذیری طراحی و سهولت ساخت را ارائه می دهد. ورق های استایرن دیگر ویژگی های برتر عبارتند از صافی، عدم محدودیت اندازه، قابلیت های برش قالب، پایداری حرارتی، و جذب رطوبت کم، که آن را برای بسیاری از اشکال از جمله چاپ افست، صفحه، لیتوگرافی، دیجیتال و فلکسوگرافی ایده آل می کند. HIPS برای تجهیزات چاپ دیجیتال با سرعت بالا مناسب است.

به عنوان یکی از پلیمرهای تولید شده در سراسر جهان، پلی استایرن با ضربه بالا دارای بافت شیشه ای است و برای انواع مواد از جمله ظروف ماست، کارد و چنگال پلاستیکی، کاسه سالاد، آستر یخچال، سینی های صنعت پزشکی و عایق الکتریکی استفاده می شود. پلي استايرن محکم و بادوام با مقاومت در برابر ضربه قوی است. به راحتی پردازش می شود. رنگ آمیزی و چسباندن آن آسان است. هزینه نسبتا پایینی دارد. پلی استایرن عمومی که با نام پلی استایرن شفاف کریستالی نیز شناخته می شود، کاملاً شفاف و سفت است و به طور گسترده در بسته بندی مواد غذایی یا جعبه های جواهر استفاده می شود. از طرف دیگر، پلی استایرن با ضربه بالا، به قیمت شفاف یا شفاف نبودن طبیعی، در برابر ضربه مقاوم است. پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS) که اغلب به عنوان استایرن شناخته می شود، پلاستیکی است که به راحتی در برابر ضربه، مقاوم در برابر ضربه، همه کاره و مقرون به صرفه ساخته می شود. HIPS اغلب ماده ترجیحی برای کاربردهای ساختاری کم استحکام است.

پلاستیک HIPS را پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه می نامند که نوعی محصول پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه است که با افزودن ذرات لاستیک پلی بوتیل به پلی استایرن تولید می شود. پلاستیک HIPS يا ورق هايمپک، ذرات پلی استایرن و لاستیک را با افزودن ذرات لاستیک میکرونی و انشعاب به هم متصل می کند. هنگامی که پلاستیک HIPS تحت تاثیر قرار می گیرد، تنش نوک رشد ترک توسط ذرات لاستیک نسبتا نرم آزاد می شود، بنابراین رشد ترک مسدود شده و مقاومت در برابر ضربه بهبود می یابد. پلاستیک های HIPS معمولاً شفاف و بی رنگ هستند و می توانند در صورت لزوم رنگ شوند. پلاستیک های HIPS به طور گسترده در اسباب بازی ها، لوازم مورد نیاز روزانه، کیس رادیو و کیف تلویزیون استفاده می شود.

مزایای پلي استايرن:

1. عملکرد جریان عالی دارد.

2. مقاومت ضربه خوبی دارد.

3. دست زدن و رنگ آمیزی آن آسان است.

معایب پلاستیک های پلي استايرن:

1. محتوای لاستیک در پلاستیک های پلي استايرن 15 درصد است که تا حدی در سیالیت آن اختلال ایجاد می کند.

2. سرعت خنک شدن پلاستیک های پلي استايرن بسیار پایین است. علاوه بر زمان نگهداری فشار و سرعت کافی، قالب باید عملکرد تبادل حرارتی عالی نیز داشته باشد تا انقباض قسمت و تغییر شکل پس از خروج قالب را کاهش دهد.

 

شرکت پرتونیل در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر میگردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.

 

منبع: https://partonil.com/

 

 





:: برچسب‌ها: شرکت پرتونيل , معایب پلاستیک های پلي استايرن , مزایای پلي استايرن , پلاستیک HIPS , High Impact Polystyrene sheets ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: